The Rock leidt Black Stars

Fysieke problemen of niet, 'the rock' staat klaar

De Ghana Football Association heeft de opstelling bekend gemaakt voor de eerste wedstrijd, vandaag tegen Servië. Als aanvoerder zal John Mensah het veld op stappen. En dan stapt ook wel één van de meest indrukwekkende spelers het veld op.

John Mensah is een van de leiders van het Ghanese elftal. In afwezigheid van Stephen Appiah zal de verdediger van Sunderland aanvoerder zijn. “The Rock of Gibraltar” of simpelweg “the Rock” wordt gezien als één van de beste verdedigers van de Premier League.

“Hij heeft een geweldige mentaliteit, hij is snel en leest de wedstrijd buitengewoon goed” volgens Eric Black, assistent coach van Sunderland.

John Mensah moet eigenlijk een operatie ondergaan om een einde te maken aan zijn vele blessures.  Toch kiest Mensah tot nu toe er voor om de pijn te verdragen en te hopen dat hij het volhoudt.  Een operatie zou een herstel van misschien wel twaalf maanden vergen.

“Ik verheug me erg op mijn eerste WK,” verklaarde de centrale verdediger tegen een Engelse journalist. Mensah speelde 59 minuten bij de laatste oefenwedstrijd, de 1-0 overwinning op Letland. “Zodra ik geopereerd ben zal ik echt weer volledig fit worden, maar nu telt voor mij vooral de wereldkampioenschappen”.

Geef een reactie

